Czy zlecić prowadzenie fanpage’a profesjonalistom?

Prym wśród serwisów społecznościowych w dalszym ciągu wiedzie Facebook. Tuż za nim są pozostałe serwisy, które nie są mniej ważne, między innymi Instagram i LinkedIn. Prowadzenie firmowego profilu w serwisach społecznościowych wymaga czasu i dużego zaangażowania. Jest to bardzo istotne aktualne, gdzie na rynku odczuwamy duże skutki kryzysu. W takich sytuacjach kryzysowych przedsiębiorcom na pomoc przychodzą firmy typu https://kryzysowy.marketing, które świadczą specjalistyczne usługi właśnie w tego typu sytuacjach. Wymaga również wiedzy i pewnej dozy doświadczenia. Wiedza ta pomoże odnaleźć się w gąszczu potrzeb użytkowników i pomaga trafić z ofertą na podatny grunt. Dość często agencje związane z marketingiem internetowym oferują możliwość prowadzenia strony firmowej na Facebooku, czyli tzw. fanpage’a.

Agencja social media

Może się wydawać, że zlecenie jakim jest prowadzenie fanpage jednej osobie jest tańsze niż umowa z agencją od social media. Warto zauważyć, że nowoczesne agencje marketingowe oferują różne opcje w zależności od potrzeb klienta. Równie dobrze można zacząć od tańszej oferty, a następnie przejść na opcję, która oferuje więcej. Istotne jest to, aby ludzie pracujący w takiej agencji stanowili zgrany zespół. Przed wyborem właściwej firmy należy koniecznie prześledzić jej portfolio i zobaczyć to w jaki sposób są prowadzone przez nich profile firmowe.

Potrzebny plan

Aby agencja marketingowa działała skutecznie należy przedyskutować wstępny plan działania. Na podstawie tego planu tworzy się listę pomysłów, które będą wykorzystane przy prowadzeniu profilu firmowego w social media. W każdej chwili można ten plan zmodyfikować lub wprowadzić drobne poprawki. Można też w pełni zdać się na pomysły agencji marketingowej, która doświadczona prowadzeniem innych stron firmowych będzie w stanie dobrać najbardziej optymalne rozwiązanie.

Moderacja i aktywny kontakt

Jeśli fanpage się rozrośnie i przybędzie mu fanów to bardzo szybko może się okazać, że konieczny jest stały monitoring komentarzy w których pojawiają się pytania. Dotyczy to również komunikatora Messenger. Za kontakt z fanami na Facebooku, a więc potencjalnymi i aktualnymi klientami odpowiada agencja. W razie wątpliwości pewne kwestie są konsultowane z firmą, ale w głównej mierze to właśnie osoba zarządzająca kontem firmowym dba o utrzymanie właściwych relacji z użytkownikami i odpowiednią jakość komentarzy. Mowa tu oczywiście o pozbywaniu się niecenzuralnych lub obraźliwych komentarzy. Równie ważne jest usuwanie komentarzy, które są zwykłym spamem.

Płatna reklama na Facebooku

Można powierzyć również płatną kampanię reklamową firmie, która prowadzi naszego firmowego Facebooka. Jest to najbardziej racjonalna opcja, bo na podstawie doświadczenia mogą obrać najbardziej optymalną ścieżkę promocyjną uwzględniając grupę docelową, która będzie najodpowiedniejsza dla branży firmy oraz tematyki prowadzonego fanpage’a.