UM Białystok: Aktualne zasady działania Urzędu Miejskiego

2 min czytania

Poprawka do rządowego rozporządzenia dotyczącego znoszenia ograniczeń związanych z epidemią dokładnie określa i ujednolica w skali kraju niezbędne zadania, które mają realizować urzędy. W Białymstoku wszystkie te zadania są cały czas wykonywane z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Sposób załatwienia sprawy i termin wizyty w urzędzie trzeba umawiać telefonicznie.

Według obowiązującej od dziś (22 kwietnia) poprawki urzędy mają wykonywać w szerszym zakresie wszelkie niezbędne zadania. Są to m.in. zadania związane z rejestracją stanu cywilnego, ewidencją ludności i dowodami osobistymi, pomocą społeczną, świadczeniem usług komunalnych, wydawaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych, decyzjami architektoniczno-budowlanymi i innymi związanymi z inwestycjami.

_ W przypadku naszego miasta to rozporządzenie niczego nie zmienia, bo zadania, o których mowa, były przez cały czas przez nas realizowane z zachowaniem wszystkich zasad ostrożności_ mówi Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku. Podkreślam, że z rozporządzenia nie wynika, że urzędy mają być w pełni otwarte dla interesantów, jak to było przed pandemią. Nasz urząd w dalszym ciągu jest zamknięty. Do budynków są wpuszczani wyłącznie interesanci umówieni telefonicznie.

Mieszkańcy nadal mogą kontaktować się z urzędem mailowo lub telefonicznie (lista telefonów do urzędu jest dostępna w miejskiej stronie internetowej bialystok.pl), a w przypadku spraw wymagających obecności umawiać się na wizytę. Przypominamy wybrane numery telefonów, pod które można dzwonić w konkretnych sprawach:

  • rejestracja pojazdów 85 869 64 41,
  • dowody osobiste 85 869 64 22,
  • prawo jazdy 85 869 64 55,
  • ewidencja ludności 85 869 64 29.

Od 16 marca do 17 kwietnia zostało załatwionych prawie 30 tys. spraw, z czego osobiste stawiennictwo w urzędzie wymagane było w prawie 3,4 tys. przypadków. W tym okresie zostało zawartych 9 małżeństw cywilnych i 2 konkordatowe. Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Białymstoku wydał 731 orzeczeń o niepełnosprawności. Rozpatrzył 85 odwołań od orzeczeń oraz przyjął 390 kolejnych wniosków o wydanie orzeczenia. Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów obsłużyło 417 osób. Ponadto mieszkańcy cały czas kontaktują się z urzędnikami telefonicznie pracownicy infolinii odebrali w sumie prawie 12,5 tys. połączeń.

Agnieszka Błachowska

__

Urząd Miejski w Białymstoku, bialystok.pl/, bialystok.pl/pl/wiadomosci/aktualnosci/aktualne-zasady-dzialania-urzedu-miejskiego.html

Autor: krystian