Można już jeździć podwieszaną ścieżką rowerową, zlokalizowaną przy ulicy Kalinowskiego. To innowacyjne rozwiązanie w skali kraju jest jednym z elementów większego projektu, który objął budowę ścieżki rowerowej w centrum Białegostoku wzdłuż ulic: Kaczorowskiego, Rynek Sienny, Marjańskiego i Kalinowskiego (od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego i Waszyngtona do ul. Grochowej).

Podwieszana ścieżka rowerowa wraz z chodnikiem ochrania systemy korzeniowe kasztanowców rosnących wzdłuż ulicy Kalinowskiego. Konstrukcja ma długość 30 m i 4 m szerokości. Nawierzchnia z betonowych płyt wspiera się na palisadzie z betonowych bloczków, co odciąża korzenie drzew. Przejażdżka tą bezpieczną dla drzew ścieżką, w cieniu pięknych kasztanowców, to czysta przyjemność.

W ramach inwestycji wykonawca wybudował 0,7 km ścieżki rowerowej i pieszo-rowerowej, (w tym 30 m ścieżki o konstrukcji podwieszanej), chodniki i sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic: Kaczorowskiego, Wyszyńskiego i Waszyngtona oraz posadził zieleń. Koszt inwestycji to ponad 640 tys. zł.

W trakcie realizacji są w Białymstoku także ścieżki i ciągi pieszo-rowerowe w innych lokalizacjach, m.in. na Alei Tysiąclecia Państwa Polskiego, ulicy Depowej i Słonecznej. A w najbliższym czasie Miasto rozpocznie rozbudowę infrastruktury rowerowej na ulicach Łomżyńskiej, Bohaterów Monte Cassino, Św. Rocha, Raginisa oraz w przejściu podziemnym pod torami PKP – wraz z rozbudową ulic Kolejowej i Zwycięstwa.

W Białymstoku jest prawie 160 km dróg rowerowych i ścieżek pieszo-rowerowych. Nasze miasto jest jednym z liderów rozwoju infrastruktury rowerowej w Polsce.

Agnieszka Błachowska