UM Białystok: Praca Urzędu Miejskiego w Białymstoku

2 min czytania

W czasie trwania epidemii koronawirusa Urząd Miejski w Białymstoku działa według ściśle określonych zasad bezpieczeństwa. Załatwianie spraw jest możliwe drogą elektroniczną. W razie konieczności wizyty w urzędzie, trzeba skontaktować się telefonicznie i ustalić termin spotkania.

Urząd Miejski w Białymstoku mimo ograniczeń związanych ze stanem pandemii realizuje wszelkie niezbędne zadania, m.in. związane z rejestracją stanu cywilnego, ewidencją ludności i dowodami osobistymi, pomocą społeczną, świadczeniem usług komunalnych, wydawaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych, decyzjami architektoniczno-budowlanymi i innymi związanymi z inwestycjami.

Mieszkańcy mogą kontaktować się z urzędem mailowo lub telefonicznie (książka telefoniczna), a w przypadku spraw wymagających obecności umawiać się na wizytę. Do szybkiego kontaktu zostały wybrane numery telefonów, pod które można dzwonić w konkretnych sprawach:

  • rejestracja pojazdów 85 869 6440, 85 869 6583
  • odbiór dowodów rejestracyjnych 85 869 6460, 85 869 6464
  • dowody osobiste 85 869 6422, 85 869 6482
  • prawo jazdy 85 869 6455, 85 869 6896
  • ewidencja ludności 85 869 6429, 85 869 6428

Obsługa przedsiębiorców:

  • działalność gospodarcza CEIDG 85 869 6143, 85 869 6287
  • zezwolenia na sprzedaż alkoholu 85 869 6157, 85 869 6950
  • przewozy drogowe 85 869 6864, 85 869 6491.

W pilnych sprawach możliwy jest kontakt telefoniczny 85 879 7979 (infolinia) lub e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Natomiast katalog spraw, które można załatwić przez ePUAP, znajduje się na stronie www.gov.pl/web/gov/uslugi-dla-obywatela. Warto pamiętać, że można pobrać elektroniczny odpis aktu stanu cywilnego. Więcej informacji na ten temat: www.gov.pl/gov/uzyskaj-odpis.

Od 16 marca do 8 maja w Departamencie Obsługi Mieszkańców zostało załatwionych ponad 14,3 tys. spraw, z czego osobiste stawiennictwo w urzędzie wymagane było w 4222 przypadkach. Ponadto mieszkańcy cały czas kontaktują się z urzędnikami telefonicznie pracownicy infolinii w tym okresie odebrali w sumie prawie 20,6 tys. połączeń.

Agnieszka Błachowska

__

Urząd Miejski w Białymstoku, bialystok.pl/, bialystok.pl/pl/wiadomosci/aktualnosci/praca-urzedu-miejskiego-w-bialymstoku-1.html

Autor: krystian