Według rządowego rozporządzenia z 16 maja urzędy administracji publicznej, w tym samorządowe, od dziś (25 maja) mają przywrócić bezpośrednią obsługę obywateli. Praca ma się odbywać z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych. W Białymstoku wszystkie zadania są cały czas wykonywane z zachowaniem takich właśnie zasad bezpieczeństwa. Sposób załatwienia sprawy i termin wizyty w urzędzie nadal trzeba umawiać telefonicznie.

Według obowiązującego od 25 maja rozporządzenia Rady Ministrów uchylone zostały przepisy wstrzymujące rozpoczęcie i bieg terminów administracyjnych.

– Rozporządzenie dotyczące „odmrażania” urzędów odnośnie naszego miasta niczego nie zmienia. Bezpośrednia obsługa z zachowaniem zasad sanitarnych była i jest przez cały czas przez nas realizowana – mówi Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku. – Podczas pracy zachowujemy ostrożność, dlatego do budynków są wpuszczani wyłącznie interesanci umówieni telefonicznie.

Mieszkańcy nadal mogą kontaktować się z urzędem mailowo lub telefonicznie (lista telefonów do urzędu jest dostępna w miejskiej stronie internetowej www.bialystok.pl), a w przypadku spraw wymagających obecności – umawiać się na wizytę. Ponadto mieszkańcy cały czas kontaktują się z urzędnikami telefonicznie – od początku pandemii pracownicy infolinii odebrali w sumie ponad 24,5 tys. połączeń.

Dodatkowo informujemy, że w Urzędzie Miejskim w Białymstoku istnieje możliwość załatwiania spraw poprzez platformę ePUAP, pocztę elektroniczną (e-mail), listownie za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innego operatora oraz z wykorzystaniem urny na dokumenty znajdującej się w budynku przy ul. Słonimskiej 1.

Agnieszka Błachowska

Baner Umów się na wizytę w Urzędzie Miejskim w Białymstoku