Żółta Kanapa zdobywa Podlaską Markę 2024 i zaprasza na nowy sezon

2 min czytania
Żółta Kanapa zdobywa Podlaską Markę 2024 i zaprasza na nowy sezon

Białystok docenia troskę o zdrowie psychiczne kobiet. Żółta Kanapa” zdobywa prestiżową nagrodę i zapowiada nowy sezon pełen wsparcia i inspiracji.

  • Żółta Kanapa” zmienia oblicze Białegostoku w trosce o dobrostan psychiczny
  • Eksperci i lokalni liderzy wspierają białostoczanek w nowym sezonie Żółtej Kanapy”

Żółta Kanapa” zmienia oblicze Białegostoku w trosce o dobrostan psychiczny

W sercu Białegostoku narodziła się inicjatywa, która już zdążyła zyskać uznanie nie tylko wśród mieszkańców, ale także na szczeblu wojewódzkim. Żółta Kanapa” kampania promująca zdrowie psychiczne kobiet, stworzona przez Białostocką Radę Kobiet, została wyróżniona tytułem Podlaskiej Marki 2024 w kategorii Społeczeństwo. To znak, że temat dobrostanu psychicznego przestaje być tabu i zyskuje należne mu miejsce w przestrzeni publicznej miasta.

Projekt, który wystartował jesienią 2024 roku, szybko rozwinął skrzydła. Dzięki różnorodnym kanałom komunikacji od podcastów dostępnych na YouTube i Spotify, po kampanię outdoorową z billboardami i plakatami na ulicach Białegostoku dotarł do szerokiego grona odbiorców. W efekcie materiały edukacyjne obejrzało ponad 155 tysięcy osób, a rozmowy z ekspertami stały się ważnym źródłem wiedzy o tym, jak dbać o własne zdrowie psychiczne.

Eksperci i lokalni liderzy wspierają białostoczanek w nowym sezonie Żółtej Kanapy”

Wśród gości programu znalazły się wybitne postaci ze świata psychologii i terapii, m.in. dr Ewa Woydyłło jedna z najbardziej rozpoznawalnych specjalistek w Polsce. Wspólnie z nią oraz lokalnymi ekspertami, takimi jak prof. Napoleon Waszkiewicz czy terapeuci Artur Brzeziński i Wioletta Kujawa-Brzezińska, prowadzone były rozmowy pełne praktycznych wskazówek i wsparcia.

Żółta Kanapa” to coś więcej niż kampania społeczna. To symbol bezpiecznej przestrzeni, gdzie każdy może zatrzymać się i zatroszczyć o swoje potrzeby podkreślił zastępca prezydenta Białegostoku Tomasz Klim podczas ceremonii wręczenia nagrody. Miasto już zapowiada kontynuację projektu i zaprasza wszystkich zainteresowanych do śledzenia drugiego sezonu akcji.

Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski wyraził radość z faktu, że inicjatywa cieszy się tak dużym zainteresowaniem:

To dla mnie ogromna radość, że kampania Żółta Kanapa”, którą realizuje Miasto Białystok z inicjatywy Rady Kobiet została uhonorowana Podlaską Marką 2024. Cieszę się, że mieszkańcy doceniają tę inicjatywę i korzystają z tych działań. Dziękuję wszystkim, którzy tworzą Żółtą Kanapę. Robicie coś naprawdę ważnego!

Dzięki temu projektowi Białystok staje się miejscem bardziej otwartym na rozmowę o emocjach i potrzebach psychicznych swoich mieszkanek oraz mieszkańców. Zachęcamy do korzystania z dostępnych materiałów edukacyjnych oraz udziału w nadchodzących wydarzeniach organizowanych pod szyldem Żółtej Kanapy”.

Autor: krystian