Jeśli pracujesz w usługach i produkcji to musisz wiedzieć, że dbanie o klienta jest jednym z Twoich biznesowych priorytetów. Dzięki wysokiej jakości usługom oraz dobremu kontaktowi z klientem Twoja marka zawsze będzie rosła w siłę i będzie przynosić Ci jak największe korzyści.
Jak już pewnie zdążyłeś się przekonać, kontakt z klientem zajmuje Co bardzo wiele czasu, a jednocześnie „zjada” większą część Twojego biznesowego budżetu. Jeśli coraz częściej myślisz o tym jak zimniejszych swoje koszty ponoszone na obsługę klienta, to nasz artykuł jest właśnie dla Ciebie. Opowiemy Ci w nim o tanim, zaawansowanym technicznie, a co najbardziej istotne naprawdę prostym sposobie na oszczędzanie. Czy wiesz, że telefonia Voip to doskonałe rozwiązanie finansowe i praktyczne dla Twojej firmy?
Co to jest telefonia Voip i jak działa w praktyce?
Voip to nowoczesna technologia umożliwiająca firmom prowadzenie rozmów przez Internet z klientami, przy znacznym obniżeniu kosztów wydatkowanych na rozmowy telefoniczne. Z języka angielskiego Voip nazywa się Voice over Internet Protocol. To technologia, dzięki której prowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem połączenia internetowego bądź sieci korzystającej z protokołu IP jest jak najbardziej możliwe. Inaczej, bardziej potocznie, mówiąc jest to telefonia internetowa. Aby korzystać z VoIP nie potrzeba klasycznej linii telefonicznej, wystarczy mieć dostęp do Internetu i odpowiedni sprzęt lub oprogramowanie.
Voip dla firm – jakie ma zalety?
Podstawową zaletą VoIP są niskie koszty. Rozmowy za pośrednictwem VoIP za darmo są możliwe w obrębie pracowników jednej firmy, a koszty połączeń zewnętrznych są zdecydowanie niższe niż w przypadku klasycznej telefonii stacjonarnej. Użytkując VoIP można mieć praktycznie nieskończenie wiele wirtualnych numerów telefonów, w dodatku bez konieczności posiadania osobnych linii telefonicznych dla każdego z tych wirtualnych numerów.
Czy usługi Voip są dobrej jakości?
Najważniejszą informacją dla Ciebie jest fakt, że rozmowy za pośrednictwem VoIP charakteryzują się wysoką jakością dźwięku w porównaniu z klasyczną telefonią stacjonarną lub internetową. Ponadto, w ramach proponowanych usług telefonii VoIP, operatorzy dostarczają szereg usług ułatwiających zarządzanie komunikacją z klientem.
Jak prezentuje się oferta dodatkowych usług telefonii Voip?
Telefonia Voip może poszczycić się kilkoma bardzo ciekawymi a zarazem bardzo praktycznymi usługami dodatkowymi:
-
Po pierwsze to kolejkowanie połączeń – klient zostaje poinformowany o czasie oczekiwania na połączenie i czeka w kolejce na rozmowę
-
Po drugie to przekierowanie połączeń od pracownika X do pracownika Y tak aby klient został obsłużony
-
Po trzecie - poczta głosowa
-
Po czwarte - menu IVR – to znaczy głosowe wyjaśnienie klientowi jaki ma wybrać numer, aby połączyć się z pracownikiem, który zajmuje się absorbujący go problemem
-
Po piąte - dostęp do API – to integracja telefonii VoIP z systemami zewnętrznymi, różnego rodzaju
-
Po szóste szereg pomniejszych bardzo przydatnych funkcji takich jak: rejestrowanie rozmów, telekonferencje, billingi online
Jak widać, rozmowy z użyciem telefonii Voip to bardzo praktyczne i niedrogie rozwiązanie dla Twojego biznesu, Musisz tylko pamiętać o tym, że do użytkowania technologii Voip w swojej firmie potrzebujesz naprawdę sprawnego i szybkiego połączenia z Internetem oraz sprzętu, który będzie poprawnie obsługiwał oprogramowanie obsługujące Voip.